Szegedről hódítják meg Európát: innovációval zöldítik a fuvarozást

Csaknem két évtized után először pályázott díjra, és rögtön Környezetvédelmi Innovációs Díjat nyert a szegedi Innomedio Kft., amely az innoTMS ügyviteli rendszerével nemcsak hatékonyabbá, hanem fenntarthatóbbá is teszi a fuvarozást. A 6000 kamiont kiszolgáló, több mint 80 modulból álló rendszer segítségével évente 125 ezer fa elültetésének megfelelő CO-kibocsátás takarítható meg.

– Minden nap azon dolgozunk, hogy a rendszerünk hogyan tud még több értéket adni az ügyfeleinknek – mondta el kérdésünkre Horváth Péter, a szegedi Innomedio Kft. ügyvezető tulajdonosa. Kamaránk önkéntes tagját, a vállalkozás alapítóját annak kapcsán kértük interjúra, hogy a közelmúltban elnyerték a Környezetvédelmi Innovációs Díjat a Magyar Innovációs Szövetség Magyar Innovációs Nagydíj pályázatán.

A vállalkozás most először döntött úgy a 18 éves működése során, hogy díjra pályázik, mégpedig az innoTMS ügyviteli szoftverének továbbfejlesztésével.

– A szoftverünk a könyvelésen kívül minden másban segít a fuvarozással foglalkozó cégeknek és munkatársainak. A teljes ügyvitelt elvégzi a rendszer, hiszen végig viszi az értékesítési folyamatot, árajánlatot ad és elkészíti ahhoz az útvonaltervet, kiszámolja az önköltséget és az árrést, majd onnantól, hogy a fuvarozó cég elnyerte a megbízást, a szoftver segít leszervezni a járatot, vagyis azt, hogy egy-egy kamion milyen útvonalon, sorrendben teljesítse a megbízásokat, és minél kevesebb kilométert tegyen meg üresen. A megbízások teljesítését követően a rendszerünk a komplett pénzügyi folyamatot elvégzi, tehát számláz, elszámol, költségelemzést végez. Emellett a sofőrök számára van egy applikáció, amin keresztül kommunikálni tudnak velük a fuvarszervezők, feladatokat tudnak küldeni számukra, a sofőrök pedig dokumentumokat tudnak szkennelni és küldeni, amelyet akár digitális aláírással is tovább küldhetnek a megbízó felé a fuvarszervezők – avatott be Horváth Péter.

Jól látszik, hogy mély szakértelemmel dolgozik a vállalkozás, melynek munkatársai kiváló csapatot alkotnak, mernek hibázni és abból tanulva még jobb, hatékonyabb munkát végezni. Ráadásul figyelnek az ügyfeleik igényeire, azok alapján pedig folyamatosan fejlesztik az innoTMS-t, és biztosítják partnereik számára, hogy mindig a legújabb verzió segítségével szervezzék a fuvarozást. Így már 80-nál is több modulja van a rendszernek. Jelenleg az ország top100 fuvarozó cégéből már csaknem 30-cal dolgoznak együtt, Romániában már 10-nél is több ügyfelet tudhatnak magukénak, és a rendszerükben jelenleg 6 ezer kamion dolgozik.

– A teljes flotta éves szinten több mint 600 millió kilométert tesz meg. A rendszerünk által ha csak 1 százalékot tudunk javítani annak kapcsán, hogy több legyen a rakott kilométer és rövidebb az az az út, amit üresen tesznek meg a kamionok, akkor az annyit jelent, mintha a csapatunk minden évben 125 ezer fát ültetne. Mindig is hangsúlyos volt a cégünk életében a környezetvédelem és az, hogy megreformáljuk a fuvarozást. A világ összes CO-kibocsátásának 7 százalékáért a teherszállítás a felelős, ezért fontos, hogy csökkentsük a kamionok futását, miközben a teljesítményüket javítjuk, gazdaságosabbá tesszük a működést, valamint csökkentjük a CO-kibocsátást és a szállóport. Ebben pedig az ügyfeleink is partnerek – emelte ki Horváth Péter.

Ebből eredően a jövőbeni tervük az, hogy kidolgoznak egy olyan modult, ami figyeli az európai fuvarozói börzéket – amelyeken feladatokra tudnak licitálni a fuvarozással foglalkozó cégek –, és a rendszer összegyűjti az Innomedio partnerei számára azokat a feladatokat, amelyek illeszkednek az adott cég profiljához, járműveihez, majd elvégzi a licitálási folyamatot, így a fuvarszervezőknek a folyamat végén csak egy jóváhagyást kell majd adniuk. Ezáltal azokon a kilométereken, amelyeken egyébként – megbízás hiányában – üresen futott volna a jármű, megrakottan, megbízást teljesítve tud majd haladni.

Szintén a terveik közt szerepel a külföldi partnerek keresése, valamint a jelenlegi 37 fős csapat 50-60 főre bővítése is.