Csongrád-Csanádi
Kereskedelmi és Iparkamara

Digitális lesz az adóellenőrzések jegyzőkönyve

2025. július 1-jétől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) fokozatosan bevezeti a digitális jegyzőkönyvezést az adóellenőzések során. A digitálisan aláírt jegyzőkönyvek azonnal elérhetővé válnak az ügyfelek számára, így nincs szükség nyomtatásra vagy postázásra, ami gyorsabb, hatékonyabb és környezetbarát ügyintézést tesz lehetővé.

Az új rendszer lényege, hogy az adóellenőrzés során készült jegyzőkönyvet a helyszínen digitálisan aláírják a jelenlévők, így a jegyzőkönyv azonnal elérhetővé válik az ügyfelek számára. Ez a megoldás különösen kedvező lehet a vállalkozásoknak, hiszen így csökkennek az adminisztrációs terhek, maga az ellenőrzési folyamat pedig azon felül, hogy gyorsabbá és hatékonyabbá válik, átláthatóbb lesz.

A kisvállalkozások továbbra is kérhetnek papíralapú dokumentumokat, ha nem kötelesek elektronikus kapcsolattartásra. A NAV évek óta dolgozik a digitalizáció erősítésén, ez az intézkedés a NAV digitalizációs törekvéseinek része.