Csongrád-Csanádi
Kereskedelmi és Iparkamara

Női vezetők tréningje Kisteleken

Május 27-én egy rendhagyó szakmai workshopot szerveztünk Kisteleken „Sikeres vállalkozás alapjai – női vezetői tréning” címmel, amelyen 15 női vezető vett részt. Az esemény célja az volt, hogy a térségben tevékenykedő női vállalkozók célzott támogatást, tudást és gyakorlati eszközöket kapjanak vállalkozásuk eredményesebb működtetéséhez. A rendezvényt Nagy Sándor polgármester nyitotta meg, aki köszöntőjében méltatta a kezdeményezést, és tájékoztatást adott a város aktuális fejlesztéseiről. A rendezvényen részt vett Fekete Istvánné, kamaránk térségi elnöke, valamint Csókási Beáta, a Forrás Centrum Kft. ügyvezetője is, hiszen mindketten aktívan tevékenykednek a kisteleki térség vállalkozásaiért. A tréninget Novákné Halász Anna marketing szakközgazdász, élelmiszeripari mérnök és tapasztalt cégvezető tartotta interaktív, kiscsoportos formában.

A program alapja az volt, hogy a női vállalkozók sajátos kihívásokkal és lehetőségekkel találják szembe magukat, legyen szó időgazdálkodásról, pénzügyi döntésekről vagy akár önbizalomról és vezetői szerepről. A tréningen többek között olyan témák kerültek fókuszba, mint a vállalkozásindítás feltételei, a sikeres működés marketing- és pénzügyi alapjai, valamint a tudatos vezetői attitűd és a munkatársakkal való eredményes együttműködés.

Külön hangsúlyt kapott az úgynevezett marketingmix (7P), vagyis a termékpolitika, az árképzés, az értékesítési csatornák, a kommunikáció, valamint az emberi tényezők összehangolása. Novákné Halász Anna kiemelte, a sikeres vállalkozás nemcsak termék- vagy szolgáltatásközpontú, hanem vevő- és piacorientált szemléletet is feltételez, amely mögött tudatos stratégia áll.

A másik fő pillér a vezetői szerep tudatosítása volt. Az előadó részletesen ismertette, mit jelent jó vezetőnek lenni a gyakorlatban: célkitűzések megfogalmazása, jövőkép közvetítése, munkatársak motiválása, felelősségvállalás és folyamatos kommunikáció – ezek mind-mind szükségesek hozzá. A tréning során szó esett a vezetési hibákról is, mint például a túlzott operatív terhelés vagy a munkatársak elismerésének hiánya. Az előadásból kiderült: a jó vezető empatikus, következetes, nyitott az innovációra, képes tanulni, és felismeri a munkatársai értékeit.

Fontos téma volt a munkahelyi légkör és a munkatársak megtartása is, hiszen a vezető szerepe nemcsak az irányítás, hanem a közösség formálása is, ahol a bizalom, az együttműködés és a motiváció kéz a kézben járnak. A tréning résztvevői nemcsak hasznos gyakorlati tanácsokkal, hanem megerősödött önbizalommal és inspirációval térhettek haza. Az esemény fontos mérföldkő volt a női vállalkozások fejlődésének támogatásában a régióban – szemléletformáló és megerősítő üzenete, hogy a női vállalkozók is képesek erősen, tudatosan és sikeresen vezetni saját cégeiket.

Az esemény a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara támogatásával a 2024-2025. évi, NGM_SZERZ/173/3/2024 számú Vállalkozásfejlesztési projektben valósult meg.